søndag den 19. april 2009

Det hvide spor

Jeg havde hørt et rygte om et super sprødt MTBspor syd for Roskilde.. Det såkaldte Hvide Spor. Så, lettere tung i benene efter lørdagens cykeltur og tung i hovedet efter påskefesten lørdag aften, drog Niels og jeg til Avnstrup for at teste sporet af.

Hold da helt op! 1o km fuldstændig sindssyg teknisk kompliceret spor igennem en solbeskinnet forårsskov... så kan det da ikke blive meget bedre. :-)

Intetsteds på vej eller sti. Huller, bumpler og rødder kastet i nakken garnet med stejle skråninger og store sten. Ingen lette punkter, kun super koncentration, med et øje på stien lige foran hjulet og det andet øje længere fremme for at sikre det rette gear.
Normalt plejer jeg at have overskud til at springe og hoppe lidt med cyklen. Det havde jeg ikke her, det var der ikke plads til. Vi måtte begge ned og bide i jorden et par gange.

Masser af udfordringer! Det er ikke sidste gang jeg har kørt det hvide spor!

Her på et af de sjældne rolige øjeblikke. Vil du med?

Ingen kommentarer: