lørdag den 17. januar 2009

Jeg er rystet

Undskyld, her kommer et indlæg, ikke om cykling men politik!

Normalt er jeg ALDRIG enig med det borgerlige tågehorn Claes Kastholm, men i dagens politiske kommentar er vi for en gang skyld enige. Chokerende.. Jeg læser ellers i ny og næ Claes for at få en sikker pejling på hvad jeg ihvertfal ikke mener! Som en slags kalibrering af kompasset.

Det handler om opskruede lønninger og Socialdemokratiets krav om en maksløn på 2,5 mio i banksektoren hvis man vil have offentlige penge skudt ind i sin virksomhed.

Som offentlig leder kan jeg forsikre om, at hver eneste gang der går penge ud af systemet overvejer man, at det er skattemidler, og at udgiften skal kunne forsvares, ikke blot over for rigsrevisionen, men også i pressen.. og fru Hansen. Moralen skal være høj, når man opererer med andre folks penge.

Vil man have snablen ned i de offentlige kasser, må man simpelthen overholde samme moralkodeks! Så Helle Thorning har helt ret i, at der må være en grænse for egenvinding hvis man vil have skattemidler.

 Ja, ja vi skal have gode ledere i de danske banker... Men ved du hvad? 2,5 millioner er altså mange penge! Helt objektivt! Og nok er penge dejligt og endnu flere penge endnu dejligere, men man er ikke topleder for lønnens skyld. Jeg garanterer for, at man kan finde en rigtigt god topleder for Danske Bank også selvom man kun vil betale 2,5 mio i årsløn. Magten alene er tæt på at være løn nok. Claes har helt ret i, at der findes mange dygtige folk, der nøjes med mindre. Ellers var staten tømt for ledere, og langt langt de fleste danske virksomheder.

16 mio er nævnt som nuværende løn for den administrerende direktør i Den Danske Bank... hrrmmpft... Det er altså mere end overskuddet i de fleste danske virksomheder!

Ingen kommentarer: