mandag den 12. januar 2009

Friske bremser

Nu må jeg vist godt kalde mig lidt erfaren MTB-rotte, for nu har jeg skiftet det første sæt bremseklodser!
Det var i øvrigt ikke helt nemt, for klodserne slæbte yderst svagt på, efter monteringen... Efter lidt eftertanke, kom jeg i tanke om nogle små røde justeringshjul på grebene (Avid Juicy 7). Jeg har aldrig kunnet spore nogen virkning, men nu viste det sig at de var justeret helt til den ene side. Tyve drej gav så meget, at klodserne nu ikke længere står på. Men det må være en brøkdel af en hårdsbredde, for man kan stadig ikke se lys mellem klodser og skive. Pyt, det virkede.

Lefty-forhjulet har været afmonteret og lejerne i forhjulet er smurte. I morgen er det Hannes bremseklodser der skal skiftes..

Cyklerne er pudsede og polerede... topgejlede! Nu venter vi bare på det bliver lørdag, så vi kan more os med at svine dem til igen.

Ingen kommentarer: