lørdag den 10. januar 2009

Med mudderdæk

Så fik jeg også mine slangeløse Nobby Nic dæk hjem og monteret. Det tog godt nok en krig, fordi UST-fælge har indre kanter hvorpå dækkene også skal sidde korrekt.

Skoven var utroligt nok stadig frosset, men de øverste 4 centimetre var tøet op og kaldte på et par dæk med godt greb.

Nobby Nic´erne havde så også et godt greb på baghjulet. Ikke en gang var jeg nødt til at stå af, fordi de fedtede rundt. Samtidigt slipper de også pænt mudderet, de pakker ikke. Stor succes!

Til gengæld blev jeg noget overrasket over, hvor dårligt sideværts greb der er. Mit forhjul gled sidelæns ud nogle gange. Ikke at jeg væltede, men nok til at man ikke rigtigt stoler på dem, og derfor ikke flår styret ubehersket rundt. Matthias, tidligere tysk MTB-mester, konstaterede blot, at det var god balance øvelse!

Af en eller anden grund lækker forfælgen luft... det må jeg se at finde ud af.

Ingen kommentarer: