torsdag den 22. januar 2009

Sex før cykelløb?

Der har i tidens løb været mange hysteriske trænere, der lige så godt kunne have været katolske præster: "Hænderne over dynen aftenen før et løb!" hedder lektien. Tesen er, at den energi der bruges under akten, er væk dagen efter til løbet.

Sand eller falsk? Tja, men forestillingen lever i bedste velgående...

Den engelske journalist og tidligere top-atlet Matthew Syed fik læst og påskrevet da han i artiklen Sex and the Olympic city hævdede at de veltrænede og flotte atleter lod de lovlige hormoner flyde frit under OL. Og da den engelske atlet og OL-deltager Jonathan Edwards sagde at den engelske svømmelejr levede et liv mere egnet til rock-stjerner, blev han tvunget til at sige "Jeg så nok ikke billedet helt klart".. he he DET billede lader vi lige stå lidt ;-D

Men, for lidt søvn gør ihvertfal ikke godt. I denne uge er det blevet til meget lidt søvn, de dage hvor jeg ikke har arbejdet til den forkerte side af midnat, har jeg bare ikke kunnet tage mig sammen til at gå i seng. Så da jeg i aften kørte samme rute på Amstel Gold Race som tirsdag i sidste uge, var det som om noget af sprødheden manglede. Det gik sådan set godt nok, og så alligevel ikke. Efter 30 minutter, som er min sædvanlige home-træningsinterval, havde jeg nået 2 kilometer mindre end for en uge siden. 

Jeg tror sex er kommet for at blive, men det er en god nattesøvn også ;-)

Weekenden står på den sædvanlige lørdagstræning med klubben og Isstjerneløbet på søndag, så nu tror jeg jeg vil gå op i seng. 

Sov godt!

Ingen kommentarer: